Громадський транспорт: їхати чи ні

У Кропивницькому існує величезна проблема із громадським транспортом. Напевно, кожному кропивничанину доводилося боротися за місце у переповнених маршрутках, з хамством водіїв та перебувати у непевності, чи вдасться дістатися додому після 21:00.

Причини полягають у тому, що «маршрутки» є приватним транспортом, що породжує низку проблем.

Проблема №1: якість надання послуг. Жахливий технічний стан самого маршрутного таксі, чистота в салоні, хамське ставлення водіїв до пасажирів, манера керування транспортним засобом - все це змушує бажати кращого. Часто водії, перебуваючи у поганому настрої, навмисно перевищують швидкість та різко гальмують, чим завдають не тільки психологічні незручності пасажирами, а й створюють загрозу їх життю. Дозволяють собі розмовляти по телефону під час керування транспортним засобом, палити, зупинятися у невстановлених місцях, часто посеред маршруту, щоб вирішити свої особисті справи (наприклад, купити в кіоску цигарки), при цьому пасажири мають терпляче чекати у салоні. 

Проблема №2: оплата. Певно кожному доводилося чути: «Я вже маю достатньо пільговиків». Справа не в тому, що водій особисто не бажає брати пенсіонерів або учасників війни і т.д., а в системі оплати. Законом України під час планування бюджету кожен рік передбачається субвенція місцевим бюджетам для надання встановлених законодавством пільг. Через різні корупційні схеми ці виділені гроші, як завжди, десь «губляться».

Це здається не такою вже й великою проблемою, проте правом на пільговий проїзд в приміському та міському транспорті щодня користується тисячі мешканців. Не дивно, що водії часто некоректно ставляться до пільговиків, адже одна четверта маршрутки їздить саме за їхній рахунок.

Проблема №3: оплата проїзду. Вона стосується не пільговиків, а самих городян, адже самі кропивничани не дуже охоче платять за проїзд. Через це водії не бажають відкривати задні двері, адже тоді можливість уникнути оплати за проїзд у пасажирів вища. Як наслідок, пасажири мають «напихатися» у передні двері, а у «хвості» маршрутка їздить напівпорожньою, у той час, як порядні жителі не можуть дістатися своїх домівок або роботи вчасно.

Проблема №4: непередбачувана наявність кількості транспорту на маршруті та відсутність чіткого графіку. Сам водій вирішує, виходити йому на маршрут чи ні. Немає жодного графіка, яким би могли скористатися місцеві жителі. Це спричиняє постійні запізнення та поганий настрій.

Скільки грошей щодня приносить громадський транспорт, напевне, навіть не знають самі перевізники. Гроші передаються з рук в руки, і тут не має  ніякого контролю.

Щоб якось змінити ситуацію, кропивничанам слід робити водіям зауваження і звертатися на "гарячу лінію" міста чи області, а також в Укртрансбезпеку – повідомити про порушення, номер маршруту, номерні знаки автобуса.

Не говорячи вже про те, що часто водії вмикають гучну музику у салоні, чим доставляють чимало незручностей пасажирам. 

Можна покращити ситуацію дуже простими речами: 

- заборонити палити і лаятись в салоні, розмовляти по телефону під час руху;

- ввести обов’язкову уніформу для водіїв;

- вмикати класичну музику централізовано по всьому маршруту;

- щоденно прибирати салон маршрутного таксі;

- встановити чіткий графік руху; 

- обов`язково мати на маршруті декілька таксі, які б чергували цілодобово.

Прочитано 775 раз